Sommarinspiratören Frida Nordeman hjälper entreprenörer växa med strategisk marknadsföring

Hon lämnade en trygg karriär för att få göra skillnad på riktigt – och för att finnas mer närvarande för sina barn. I dag driver Frida Nordeman Bryggan kommunikation och hjälper entreprenörer att växa genom hållbar och strategisk marknadsföring.

“Det gav inte så mycket för mig att se till så rika aktieägare blev ännu rikare – jag ville göra något nytt.”

Berätta mer om Frida Nordeman

Sommarinspiratören Frida NordemanJag bor i Uppsala tillsammans med min man, våra tre barn och vår tax Maja. Jag är 44 år gammal och tycker mycket om att sjunga i kör, träna och vara med barnen.

Barnen är min största drivkraft – och att få hjälpa kvinnliga entreprenörer till framgång med hjälp av genomtänkt marknadsföring är något jag verkligen brinner för.

Med målet att hjälpa entreprenörer

Jag arbetar med marknadsföring, hållbarhetskommunikation och strategisk marknadsföring. Jag driver min verksamhet från Uppsala och arbetar mycket hemifrån för att kunna anpassa tiderna efter familjens behov.

Målet är att hjälpa fler entreprenörer och bidra till att fler företag förstår hur vår bransch kan arbeta och verka mer strategiskt.

Entreprenörsresan – för att kunna hjälpa fler och finnas där för familjen

Jag startade mitt företag i september 2023. Jag ville göra något nytt med den erfarenhet jag berikat under många år. Det gav inte längre så mycket för mig att arbeta för att rika aktieägare skulle bli ännu rikare. Istället ville jag hjälpa entreprenörer – och jag behövde kunna vara mer tillgänglig för mina barn. Det blev startskottet.

Vilka lärdomar bär du med dig?

Jag är stolt över att jag skapar tillväxt genom mina workshops. Samtidigt har jag lärt mig att det är viktigt att inte jobba för mycket. Om jag skulle göra om något, hade jag satt en tydligare strategi tidigare i företagsresan.

Tips till andra entreprenörer

Ta betalt för det du gör. Ett vanligt misstag i början är att ha för låga priser. Värdera det du erbjuder.

Ha koll på din målgrupp. Var tydlig med vilka du vill nå – och vilket värde du faktiskt skapar för dem.

Lita på processen. Det tar tid att bygga företag. Sätt mål och delmål, och ha tålamod.

Be om input. Ställ frågor till andra, och ha någon att bolla tankar och beslut med.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Om Klara-Maria

Presentationen ”Här är en entreprenör” kändes mäktig första gången jag fick den. Jag ska hjälpa dig att få samma känsla. Denna blogg är alltså ett stöd för dig som är entreprenör med eller utan ett bolag.

Läs mer om Klara-Maria

Instagram

Tidigare inlägg

Kategorier
Arkiv