Entreprenörden logo

Affärsidé – del2

Jag har märkt att mitt förra inlägg skapade mitt debatt, vilket även var målet. Däremot skapades det debatt vid fel fokus, vilket jag ändå anser är extremt spännande. Det var egentligen inte en debatt som startade utan två debatter på två skilda sociala medier.

Makten på sociala medier

På Facebook blev det lite missförstånd och många trodde att jag egentligen klankar ner på entreprenörerna och på Instagram handlade det mer om just själva idén. Det som jag tyckte var fascinerade var att det märktes att debatten styrs beroende på vad är den första kommentaren. Kommentarerna blir som ringar på vattnet. Hur fascinerade är inte det? Tänk att sociala medier har en sådan inverkan på människor och att första kommentaren sätter fokus. Det blev som två olika debatter av exakt samma inlägg.

Planen vs. verkligheten

En annan del som fascinerade mig är verkligen hur man själv tror att ett inlägg ska bli vs. hur det egentligen uppfattas. Jag trodde främst att människor skulle knappt kommentera utan mest likea – som det brukar bli. Men nu var det helt tvärtom, långa kommentarer offentligt och en del privata meddelanden. Ganska roligt att ändå bli så överraskad!

 

 

 

Men det jag i alla fall ville ha sagt. Vare sig du vill vara entreprenör eller företagare, gör det för att du har passion inte för att du känner dig tvingad!

2 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Om Klara-Maria

Presentationen ”Här är en entreprenör” kändes mäktig första gången jag fick den. Jag ska hjälpa dig att få samma känsla. Denna blogg är alltså ett stöd för dig som är entreprenör med eller utan ett bolag.

Läs mer om Klara-Maria

Instagram

Tidigare inlägg

Kategorier
Arkiv