Entreprenörden logo

Sommarinspiratör – Frontage

Pernilla Karvia driver Frontage— ett företag för fastighetsrådgivning. Hon bor i Täby med sin familj. Under sommaren ägnar hon sig gärna åt att träna, umgås med vänner och eller bara slappa i solen på en skön brygga. Det sistnämnda gör hon gärna med musik, en podd eller en bra bok. Det är sällan tyst i Pernillas öron. 

Frontage—företaget

Frontage erbjuder kommersiella fastighetsägare och varumärken inom retail och restaurang; tjänster som utveckling, uthyrning, etablering och projektledning. Vi utgår från Stockholm men är verksamma i hela Norden. Målet med Frontage är att skapa resultat för våra uppdragsgivare och att själva bygga ett större bolag. Jag är intresserad av styrelseuppdrag inom fastighet, restaurang och retail. Det som motiverar mig är människor. Jag drivs av att göra en positiv skillnad i människors liv—och att göra affärer naturligtvis.

Hur Frontage började

Frontage startade vi 2017. Innan dess har jag varit egen konsult, drivit butik och kontorshotell. Jag startade eget företag för att jag lockades av att arbeta med olika projekt och vara min egen chef. Och att göra affärer är otroligt exalterande! Det jag är mest stolt över är att jag har byggt upp ett varumärke i vår bransch. Jag är också stolt över att jag har hjälpt många företagare och personer i deras utveckling. Om jag hade fått göra om min resa hade jag startat eget företag tidigare i min karriär. 

Fördelar och utmaningar

Det bästa med att driva eget är att jag har ett jätteroligt jobb! Möjligheten att själv utforma sin egen vardag och välja min egen väg är väldigt roligt, och att kunna ta pro bono-uppdrag hur mycket jag vill och kan. Att ständigt utmana sig själv kan både vara helt fantastiskt och jäkligt tufft.

Till andra entreprenörer

Det viktigaste jag lärt mig från min resa är att ta in kapital tidigt om det krävs för att komma framåt och att avsluta uppdrag som inte ger dig och din kund några resultat. Jag tror också att många fastnar i trygghetsorienterade mönster. Man glömmer vad ens drivkraft är, vilket i sin tur leder till att man säljer och marknadsför sig för svagt.

Nätverka så mycket du kan. Delta i seminarier och arbeta med exempelvis LinkedIn. Fika och ta luncher med personer som intresserar dig.  Ta hand om ditt nätverk och kom ihåg att boosta andra. Våga gå utanför din bekvämlighetszon. Lär dig att sälja dig själv. Stötta andra så mycket du kan och har möjlighet till.

This or that med Pernilla Karvia

Stort tack, Pernilla, för din medverkan i årets Sommarinspiratörer!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Om Klara-Maria

Presentationen ”Här är en entreprenör” kändes mäktig första gången jag fick den. Jag ska hjälpa dig att få samma känsla. Denna blogg är alltså ett stöd för dig som är entreprenör med eller utan ett bolag.

Läs mer om Klara-Maria

Instagram

Tidigare inlägg

Kategorier
Arkiv